سرباز کوچک

روشهای تبلیغ دینی کودکان و نوجوانان

سرباز کوچک

روشهای تبلیغ دینی کودکان و نوجوانان

سرباز کوچک

ما باید برای ظهور حضرت مهدی خود را آماده کنیم و برای ایشان سربازهای کوچک را تربیت کنیم و این سرباز کوچولوها همان کودکان ما هستند که نیاز به راهنمایی ما دارند. بهترین کار ایجاد عشق و محبت به حضرت مهدی در دل بچه هاست.

برای ارتباط با بنده می توانید در شبکه های اجتماعی آی دی sarbazkochak@ را جستجو کنید یا به شماره بنده پیام دهید
09338266795

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

حقیقتا باید عرض بکنم که مسوولین امور فرهنگی کشور اگر بخواهند مساله کودک ونوجوان را آن چنان که هست ،مورد اهتمام قرار بدهند ،من خیال می کنم خیلی ها از ساعات خواب شبشان هم  آن هایی که مسئول اند خواهند زد تا  به این مساله بپردازند .

دریافت فایل صوتی با کلیک روی تصویر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۳۲
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

سخنان ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری با موضوع «تربیت فرزند، مسئولیت اصلی والدین»

اطلاعات فایل دریافتی:

حجم : ۸،۱۵ مگابایت | فرمت flv

زمان : ۰۲:۲۶

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۱۷
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

در این کتاب مفاهیم مختلف قرآنی مثل آشنایی با آیات اعتقادی ، اخلاقی ،بهشتیان و نعمتهای آنان ، داستان های قرآنی و.... را با بهترین سرگرمی های شاد وجذاب ارائه داده شده است.

این کتاب را بخوانید تا با مفاهیم مختلف قرآنی بیشتر آشنا شوید و هم از سرگرمی آن لذت ببرید.

این مجموعه 3 جلدی به قلم علیرضا افشاری مقدم به رشته تحریر درآمده و در قطع رقعی و به همت انتشارات جمال منتشر گردیده است.

قیمت :2000 تومان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۳۷
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

1- جذاب بودن  شخصیت مربی :

مربی باید ازروش هایی که شخصیت اورا دوست داشتنی می کند استفاده کندتا باعث جذب کودکان شودچراکه وقتی کودکان به او علاقه مندشوند به سخنان او گوش وعمل می کنند این علاقه باعث یادگیری مطالب وعمل به آنها خواهد شد طبق قواعد روانشناسی کودکان ونوجوانان وقتی به کسی علاقه مند می شوند سعی می کنند خودرابه اوشبیه کنندپس سعی کنید دوست داشتنی وجذاب باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۸:۰۰
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

به بسم الله می خوانم خدا را                زمشتی خاک آدم کرد ما را  

                                    
می گشایم زبان بنام خدا                      که زنامش جهان شده بر پا  
  
حمد بی حد به خالق یکتا                     قادرست وعلیم وبی همتا

بنام آنکه گل را رنگ و بو داد                   زشبنم لاله ها را آبرو داد  

   بنام خدای جهان آفرین                        به این آفرینش هزار آفرین

بنام آنکه دل کاشانة اوست                   چراغ هر کسی در خانةاوست

ای خدایی که تویی بنده نواز                   میکنم قفل دلم پیش تو باز    

   هر کجا میروم و می گــذرم                  سایة مهر تو باشد  بــه  ســرم
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۵۵
سرباز کوچک-مهدی شهبازی


1-برای شاداب سازی کلاس قران بچه ها گروه بندی می شوندوکتاب طوری تقسیم می شود که هر قسمت متعلق به یک گروه باشد.هر گروه در مورد قسمت خودش شروع به تحقیق وتجسس کرده واعجازها̦ احادیث داستان هاوهر چیزی که در مورد ان سوره است راجمع اوری کرده وقبل از شروع کلاس قران به صورت تابلوهایی روی دیوار قرار می دهند که توجه بقیه را به خود جلب کرده وبه نوعی ایجاد انگیزه را در انها موجب می شود.قبل از شروع کلاس هر یک از اعضای گروه به ترتیب فعالیت ها واطلاعات خود را برای دانش اموزان توضیح می دهد که باعث شادابی کلاس می شودوکلاس را از حالت یکنواخت به یک کلاس فعال تبدیل می کند.

 

2-برای درس قران یک صندوق پست تهیه کردم واسم ان را نامه های اسمانی گذاشته ام.در کلاس قران به دانش اموزان پنج دقیقه وقت می دهم که احساس خودرا در مورد سوره ی جدیدی که یادگرفته اندرابنویسند که هم درس انشا بچه ها را تقویت می کندو هم باعث ایجاد رابطه ی دوستانه ی انها با خداوند وقران می شود وسپس انرا به صندوق می اندازند. 

 

3-گاهی اوقات برای ایجاد تنوع در کلاس قران گروههای 4نفره تشکیل می دهم وهر سوره را به 4قسمت تقسیم می کنم.در هرگروه هر قسمت به یک نفر داده می شودمثلا نفر شماره یک قسمت اول و....سپس اعضای هم شماره گروهها دور هم جمع می شوند و5دقیقه قسمت مربوط به خودشان را باهم کار می کنند.بعداز تمام شدن وقت گروههامجددا تشکیل می شوند واعضا به گروه خود برمی گردندوهرکس قسمت مربوط به خودش را باهم گروهی هایش کار می کند.سپس هر گروه یک نفر راانتخاب می کنم تا یک قسمت را بخواند 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۵۳
سرباز کوچک-مهدی شهبازی
یک نکته‌اى که در ضمن مطالب این دوستان هم بود، ذهن بنده هم همواره خیلى متوجه به آن است، این است که ما در درجه‌ى اول باید به ساختن و پرداختن شکل روحى کودکانمان اهتمام بورزیم. اگر توانستیم هویت انسانى این کودک را از آغاز کودکى شکل بدهیم و خلقیاتى را در آن به وجود بیاوریم، این براى همیشه به درد خواهد خورد. عوارضى وجود دارد، معمولاً این عوارض اخلاقیات را تحت تأثیر قرار میدهد؛ اما اگر چنانچه شخصیت کودک از آغاز ساخته شد و شکل گرفت، تأثیرات عوارض کمتر خواهد بود و عوامل کمک کننده هم در بین راه کمک خواهد کرد.

بیانات در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالى‌ ۱۳۹۱/۰۷/۲۰

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۴۷
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

بچه‌ى شما در آغوش شما، در مدرسه‌ى شما، در کتابخانه‌ى کانون و جلوِ روى شماست و شما براى او فکرهایى، آینده‌اى و امیدوارى‌اى دارید. ناگهان مشاهده مى‌کنید دسترسى یک نفر که حداقل بیگانه است - شما با این بچه خویشاوندید، شما معلّمش، پدرش، یا مربّیش هستید؛ لیکن او بیگانه و بى‌علاقه به سرنوشت این بچه است - به این بچه، از راه همین کالاهاى فرهنگىِ متداول و رسانه‌هاى گوناگون خبرى و فرهنگى، بیشتر از شماست! این، جاى نگرانى است و امروز این وجود دارد؛ چه من و شما بخواهیم، چه نخواهیم!
نتیجه چیست؟ این است که ما باید گردشِ کار را تُندتر کنیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم و مى‌توانیم. من اعتقاد دارم ما مى‌توانیم بهتر، عینى‌تر، دقیقتر و سریعتر کار کنیم و نگذاریم. ما جوانان خودمان را تربیت کنیم.
سعى کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام. اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده مى‌شود از آنها هر شخصیت عظیمى ساخت و براى هر کارى مناسبند.

بیانات در دیدار مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۳۷۷/۰۲/۲۳

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۴۵
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

ملت ایران از دسترسى بیگانگان به ذهن فرزندان خود نگران است. امروز مراکز هدایت کننده فرهنگى بیگانه در تلاش هستند تا براى به نتیجه رساندن مقاصد استعمارى خود، متاع فرهنگى فاسد را به دست کودکان و نوجوانان ما برسانند و این نگرانى واقعیت انکارناپذیرى است که در میان خانواده هاى ایرانى وجود دارد؛ اما در عین حال اعتقاد راسخ دارم که با عملکرد بهتر، علمى تر، دقیق تر و سریعتر مى توانیم مانع دسترسى بیگانگان به فرزندانمان شویم.

بیانات در دیدار مسئولان و هنرمندان و نویسندگان کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان با رهبر انقلاب ۱۳۷۷/۰۲/۲۳

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۲ ، ۰۷:۴۳
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

در این قسمت به گوشه ای از بازی های احکام اشاره میکنیم:

الف)  واژه ها و کلماتی که با برداشتن حرفی از آنها، نام های دیگری به دست می آید

 

۱٫کدام یک ازواجبات نماز است که اگر حرف اول آن را بر داریم، نامیکی از شهرهای عربستان می شود؟

 ۲ یکی از واجبات بسیار مهم نماز است که اگرحرف اول آن را برداریم، نام شهرکی در کنار تهران می شود؟

۳ از پاک کنندههاست که اگر حرف اول آن را برداریم هم نشانه ادباست و هم نماز با آن پایان می یابد.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۲
سرباز کوچک-مهدی شهبازی