سرباز کوچک

روشهای تبلیغ دینی کودکان و نوجوانان

سرباز کوچک

روشهای تبلیغ دینی کودکان و نوجوانان

سرباز کوچک

ما باید برای ظهور حضرت مهدی خود را آماده کنیم و برای ایشان سربازهای کوچک را تربیت کنیم و این سرباز کوچولوها همان کودکان ما هستند که نیاز به راهنمایی ما دارند. بهترین کار ایجاد عشق و محبت به حضرت مهدی در دل بچه هاست.

برای ارتباط با بنده می توانید در شبکه های اجتماعی آی دی sarbazkochak@ را جستجو کنید یا به شماره بنده پیام دهید
09338266795

پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

مادر خوب من چه با صفایی      هی

بیا تو کنارم که با وفایی           هی

غذای مادرم چقدر لذیذه         هی

نام او برایم خیلی عزیزه         هی

مادر خوب من تو بهترینی         هی

الهی پسرم(دخترم) بلا نبینی         هی

خنده مادرم چه دل نوازه         هی

دعای مادرم برایم نیازه         هی

یاد تو از دلم هرگز نمی ره         هی

ای خدا مادرم هرگز نمیره         هی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۳ ، ۰۷:۲۵
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

دکتر علی اصغر احمدی(1 )

بِسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِیم 

پیش درآمد

در بحث انتظار، یکی از مسایلی که در باره ی تربیت است، این است که اصلاً چه کسی را می خواهیم تربیت کنیم. در کار تربیتی و آموزشی که آموزش ابزاری است برای کار تربیت ، پیوسته صحبت از اهداف مشخص می شود و امروزه هدف های رفتاری بیش تر مورد توجه است. این که مشخص شود چه رفتاری مورد انتظار است که در نهایت آن فرد به آن برسد که بتوانیم بگوییم آقا به این رفتار رسیده یا نرسیده است. اگر بخواهیم دانستن را که یک امر پنهانی است به رفتار که امری آشکار است تبدیل کنیم، باید فعلش را طوری ادا کنیم که آن فعل با نام بردن یا نوشتن، قابل مشاهده باشد؛ هر چند این تبدیل اهداف رفتاری گام خوبی است و در جهت این که تربیت در آموزش به کجا می رسیم و به چه سمتی قدم برمی داریم ، بسیار مؤثر و سازنده است؛ ولی در عین حال انتقادهای بسیار بزرگی در این زمینه وارد است.و آن این که گاهی اگر افراد را بخواهند در قالب رفتاری تعریف کنند، نمی توانند بسیاری از ابعاد شخصیتی شان را در آن قالب بریزند؛ بنابراین حد میانه ای را مد نظر قرار می دهیم؛ یعنی از طرفی می گوییم ، باید از یک طرف اهداف کلی را مد نظر بگیریم و از طرفی اهداف رفتاری را، که آن اهداف رفتاری در حقیقت به ما نشان بدهد که به کجا می خواهد برسد و کجا باید برسد، ما، در تربیتِ نسل منتظر، هر دو مقوله را احتیاج داریم تا ویژگی های شخصیتی شخص منتظر را بیان کنیم. وجود مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) در نفس الأمر، در واقعیت خودش و در تکوین عالم جای گاهی دارد که اگر کسی منتظر او باشد یا نباشد، خود او وجود مستقلی برای عالم دارد و آن وجودِ خلیفة اللهی خداوند در عالم است؛ بقیّة الله روی زمین است؛ امانِ اهل زمین است.خداوند، زمین را به وسیله ی او پر از عدل و داد می کند. حال ما انسان ها نسبت به او چه موضع و موقعیتی باید داشته باشیم. در حقیقت انتظار از آن ما است؛ او منتظَر است، ما منتظِریم. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۴۴
سرباز کوچک-مهدی شهبازی

استاد شهیدی

روانشناس کودک و استاد مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان حوزه علمیه قم

 

جلسه اول   دوشنبه 92/7/1

نامم بود شهیدی      از خطه مشهدی

نکته : اگر خودتان را با شعر معرفی کنید ،شعری درباره خودتان ، محل تولد ،زندگی و ...باعث می شود  نام شما در ذهن ها بماند . / یک تکنیک شعر هست، یک تکنیک هم قصه ، قصه خودتان ، شما می توانید با لطیفه خودتان را معرفی کنید /

آن چیزهایی که با روش غیر مستقیم گفته می شود بیشتر در ذهن می ماند .

 

نکات تربیتی بچه های زیر 7 سال :

اصول تربیت و  اختلالات کودکان  دو بحث جدا هستند و مربی حرفه ای مربی ای هست که در عین اینکه درس می دهد ، حتما باید سراغ تعلیم برود و دانش افزایی کند .

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۲۲
سرباز کوچک-مهدی شهبازی